Hjelp til konto
Mange lurer på
Åpne konto
Slik åpner du konto (1:05 min)
En bruker med rollen bestiller kan enkelt åpne konto selv i nettbanken:
- Gå til menyvalget Administrasjon - Åpne konto. Velg kontotypen du ønsker å åpne
- Under Tilknytning og navn velger du organisasjonsnummeret kontoen skal knyttes til
- Under Valgfritt kontonavn kan du gi kontoen et egendefinert navn som vil være synlig i nettbanken
- Sjekk at adressen som automatisk fremkommer er riktig, eventuelt endre denne dersom du ønsker en annen adresse
- Klikk "Neste", huk av for at du aksepterer vilkårene. Velg "Åpne konto"
Nå er kontoen opprettet. Den er klar til bruk neste virkedag.
Tips! Husk at du må tildele deg selv og andre brukere rettigheter til den nye kontoen før den er synlig og kan brukes.
Avslutt kundeforhold
Vi forstår at behovene til din bedrift kan endre seg over tid. Dersom du vurderer å avslutte kundeforholdet ønsker vi å sikre en smidig prosess for deg. Les mer her.
Avslutte konto
Husk å hente bilag og annen dokumentasjon før du avslutter en konto. De fleste bilagene blir slettet når kontoen avsluttes, og disse vil du trenge til regnskapet.
Kontoutskrifter og årsoppgaver er derimot tilgjengelige i nettbanken i ett år etter avslutning.
Slik avslutter du konto (1:15 min)
En bruker med rollen bestiller kan avslutte konto selv i nettbanken:
Gå til menyvalget Konto - Avslutte konto
Velg foretak, konto, dato for avslutning
Velg kontonummeret som saldo og renter skal overføres til og klikk "Neste"
Nå er kontoen avsluttet
Merk: Du får ikke avsluttet den siste kontoen, da er du nødt til å avslutte kundeforholdet til selskapet. Det kan du lese mer om her
Ønsker du å avslutte kundeforholdet?
Dersom du ønsker å avslutte siste konto, betyr det at hele bedriftens kundeforhold må avsluttes.
Vi forstår at behovene til din bedrift kan endre seg over tid. Dersom du skal avslutte siste konto/kundeforholdet, ønsker vi å sikre en smidig prosess for deg.
Velg det du ønsker:
Bilag
Slik finner du bilag (2:43 min)
Slik gjør du det:
I hovedmenyen velger du Konto - Kontoinformasjon og klikker på Ny kontoinformasjon / Siste transaksjoner
Velg aktuell konto og dato, klikk på "Vis oversikt"
Finn den aktuelle betalingen, klikk på forstørrelsesglasset under "Bilag"
Tips! I arkivet finner du også en rekke bilag. Du finner arkivet under Betaling i hovedmenyen.
Under fanen Innbetalinger velger du Arkiv. Velg så meldingstype, kontonummer, periode og klikk "Hent meldinger".
Jeg finner ikke årsoppgaven
Det kan være flere årsaker til at du ikke finner årsoppgaver:
- Årsoppgaver produseres kun dersom opptjente renter er mer enn 1 kr. Dersom opptjente renter er under 1 kr kan du benytte siste kontoutskrift for året. Denne viser også saldo og opptjente renter slik som årsoppgaven.
- For kunder med kontosystem produseres det kun årsoppgaver for MCA og GCA kontoer. Det betyr at det ikke produseres årsoppgaver for driftskontoer knyttet til kontosystem.
- Finner du ikke årsoppgaven kan du ta kontakt med din administrator. Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden av nettbanken.
Årsoppgave for konto
Slik finner du årsoppgave (1:28 min)
Årsoppgave for konto finner du ved å:
Klikk informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
Velg meldingstype Kontoutskrift/Årsoppgave
Velg kontonummer, periode og klikk på "Hent meldinger"
I arkivet finner du årsoppgaver for inntil 10 år tilbake i tid.
Lån i DNB Finans
Administrator kan hente årsoppgave under Årsoppgave. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 4.
Valutalån/Marginbaserte lån
Administrator kan hente årsoppgave under Årsoppgave. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 2.
Årsoppgave for lån
Det er kun administrator i bedriftsnettbanken som kan hente ut årsoppgave for lån. Du ser hvem som er administrator til høyre på startsiden i nettbanken.
Slik finner du årsoppgave (1:26 min)
Årsoppgave for lån finner administrator i arkiv:
Klikk informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
Velg meldingstype Årsoppgave (ikke Kontoutskrift/Årsoppgave)
Velg organisasjonsnummer, periode og klikk Hent meldinger
I arkivet finner du årsoppgaver for inntil 10 år tilbake i tid.
Kredittkort - DNB Corporate Mastercard
Årsoppgaven produseres kun til kortholdere med personlig ansvar og som har aktivert delbetalingsmulighet. Årsoppgaven sendes per post til kortholder.
For spørsmål, ta kontakt med DNB Corporate Mastercard på tlf: 21015001 eller e-post: kundeservice@corporatemastercard.no
Innskuddspensjon/yrkespensjon - DNB Liv
Informasjon hentes fra kundeportalen til DNB Liv via Andre tjenester - Pensjon og personalforsikring - Administrer avtaler. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i løpet av uke 4.
Slik gjør du det:
Velg Rapporter på venstre side i menyen, velg Type rapport og klikk på Fakturahistorikk/Kontoutdrag.
Velg ønsket format og tidsintervall
Klikk Lag rapport
NB! Portalen er kun tilgjengelig for deg med pensjon eller personalforsikring hos oss. Har du spørsmål, eller mangler du tilgang kan du kontakte DNB Liv på 915 04800 (kl. 8-18)
Factoring
Årsoppgaven for factoring sendes per post og er ikke tilgjengelig i nettbanken.
Aksjehandel/VPS
Alle brukere kan hente årsoppgaven under Andre tjenester - Investortjenester - Postkasse. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 8.
Har du ikke tilgang?
Fond
Alle brukere kan hente årsoppgaven via Arkiv - Årsoppgave. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 3.
Ligger ikke utskriftene her, sendes de per post så snart de er produsert.
Garantier
Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i nettbanken i løpet av uke 4.
Ligger ikke utskriftene her, sendes de per post så snart de er produsert.
NB! Årsoppgaven er kun tilgjengelig for administrator. Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden av nettbanken.
Kontoer i andre land
Land utenfor Norge som produserer årsoppgaver sender disse ut per post.
Trenger du hjelp med utenlandske kontoer finner du kontaktinformasjon her:
Reiseforsikring
Årsoppgaven for reiseforsikring sendes per post og er ikke tilgjengelig i nettbanken.
Andre årsoppgaver
Årsoppgave
Nyttig informasjon:
- Det produseres IKKE årsoppgaver på underkontoer i et konsernkontosystem. Det er kun toppkonto det regnes renter på av banken og da kun denne det sendes årsoppgave på
- Det er kun norske kontoer man finner årsoppgave på
Merk! Årsoppgaver produseres kun dersom opptjente renter er mer enn 1 kr. Dersom opptjente renter er under 1 kr kan du benytte siste kontoutskrift for året.
Velg hvilken årsoppgave du ser etter:
Kontoutskrift
I bedriftsnettbanken kan du hente kontoutskrifter for DNB-kontoer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England og Tyskland:
Enkel kontoutskrift:
Kontoutskrifter finner du i bedriftsnettbanken under hovedmenyen Konto - Kontoutskrift.
Her finner du utskrifter for de siste 18 månedene.
Flere kontoutskrifter:
Gå til menyvalget Konto - Kontoutskrift. Her kan du velge ønsket intervall og huke av for alle utskriftene. Disse åpnes i en egen fane med alle utskrifter sammen.
Eldre kontoutskrifter:
Du kan hente ut kontoutskrifter inntil 10 år tilbake i tid i arkivet.
Gå til Betaling - Innbetalinger - Arkiv, velg Kontoutskrift/Årsoppgave i nedtrekksmenyen.
Tips! Om du ikke finner kontoutskriften kan årsaken være manglende tilganger til konto. Det er administrator i nettbanken som kan tildele rettigheter til konto.
Velg hva du ønsker å finne:
Saldo
Skal du se på flere kontoer samtidig, gå til menyvalget Konto - Ny Kontooversikt / Siste transaksjoner.
Saldo er også til en hver tid tilgjengelig i mobilbanken DNB Bedrift.
Registrert betaling
Når du har registrert en utbetaling i nettbanken finner du disse ved å gå til menyvalget Betaling - Betalingsoversikt. Her finner du registrerte betalinger som ligger til forfall.
Slik finner du en oversikt over utbetalinger (2:35 min)
Slik gjør du det:
Gå til Betaling - Betalingsoversikt
Velg konto fra nedtrekksliste. Legg inn ønskede søkekriterier
Klikk på Søk
Tips: Hvis du lar søkekriteriene stå blanke og klikker "Søk" vil du få opp alle betalinger som ligger til forfall.
Utført betaling
Når betalingen er utført vil disse legge seg under Historikk betalingsoversikten. Du finner disse ved å gå til menyvalget Betaling - Utførte betalinger i nettbanken. Her finner du betalinger fra inntil 2 år tilbake i tid.
Slik finner du en oversikt over utbetalinger (2:35 min)
Slik gjør du det:
Gå til Betaling - Utførte betalinger
Velg konto fra nedtrekksliste. Legg inn ønskede søkekriterier
Klikk på "Søk"
Tips: Ønsker du å spesifisere søket, velg Avansert søk slik at du kan legge inn flere søkekriterier. Vær obs på at du kun får søkt på tre måneder av gangen.
Oversikt over utbetalinger
Gjelder det en registrert eller utført utbetaling?
Til PDF / Til Excel / Til CSV-fil
Hvis du ønsker å skrive ut eller eksportere informasjonen kan du gjøre dette på følgende måter:
Finn ønsket periode og konto(er)
Skriv ut: Velg Utskrift øverst på siden, finn riktig printer
Til PDF: Velg Utskrift øverst på siden, finn printer som heter for eksempel "Microsoft to PDF"
Til Excel: Velg Til Excel øverst på siden
Til CSV-fil: Velg Til CSV-fil øverst på siden
Samlet oversikt over transaksjoner
Slik finner du siste transaksjoner (2:08 min)
Slik gjør du det:
I hovedmenyen velger du Konto og klikker på Ny kontoinformasjon / Siste transaksjoner
Velg aktuell konto og dato
Klikk på Vis oversikt
Her kan du søke opp transaksjoner fra inntil to år tilbake i tid, men maksimal søkeperiode er ett år av gangen.
Ønsker du kontoinformasjonen til et annet format?
Velg det du ønsker å finne:
Åpne depositumskonto
Opprettelse av depositumskonto gjøres av utleier i leieforholdet. Vær oppmerksom på at både utleier og leietaker må være, eller bli kunde i DNB før kontoen opprettes.
Slik oppretter du depositumskonto (1:05 min)
En bruker med bestillerrolle i utleiers nettbank kan opprette konto ved å:
Klikk på Konto - Åpne konto. Velg Depositumskonto og Åpne depositumskonto
Fyll ut informasjon i skjemaet og klikk Neste. Les gjennom oppsummeringen av bestillingen og vilkårene for depositumskonto
Huk av for at du har lest og forstått vilkårene, klikk Bekreft for å fullføre opprettelsen
Kontoen vil nå bli opprettet
Avslutte depositumskonto
Når leieforholdet er over, kan utleier og leietaker avslutte depositumskontoen i nettbanken.
Er du leietaker/utleier og privatkunde, benytt dette skjema.
Video: Slik avslutter du depositumskonto
Nyttig informasjon:
Avslutning av depositumskonto må gjøres av en med bestillerrolle i nettbanken.
Både utleier og leietaker bekrefter eventuelle krav i depositumet ved å sende inn skjemaer med samme beløp.
Når vi har mottatt begge skjemaene, vil pengene bli overført til leietaker sin konto etter 1-2 virkedager.
Uenighet om fordeling av beløp
Dersom utleier og leietaker er uenige om fordeling, skal begge parter sende inn skjema fra nettbanken.
Depositumstvist
Når utleier starter prosessen ved å sende inn avslutning først, får leietaker en 5-ukers frist for å dokumentere betalt husleie eller opprette sak hos Husleietvistutvalget. Ved skadekrav er fristen 2 uker. Hvis det ikke kommer noen respons, blir saken henvist til Husleietvistutvalget.
Når leietaker starter prosessen, får utleier en 5-ukers frist for å legge frem krav. Ved krav på skyldig husleie snur saken, og leietaker får 5 uker for å dokumentere betaling eller opprette sak hos Husleietvistutvalget. Ved skadekrav må utleier innhente aksept eller opprette sak hos Husleietvistutvalget innen den opprinnelige fristen.
Tips: Både utleier og leietaker må være / bli kunde i DNB for å åpne konto. Velg det som passer:
En bankbekreftelse er en bekreftelse på eksempelvis konto og/eller kundeforhold.
- Bankbekreftelse bestilles i nettbanken (norsk/engelsk).
- Bekreftelsen kan sendes digitalt eller per post.
- Behandlingstiden er ca. 1-2 virkedager (digitalt).
- Bekreftelsen gis kostnadsfritt (kr 0,-)
Spare videre med fastrenteinnskudd
Dersom du ønsker å spare videre i fastrenteinnskudd, må du opprette en ny konto og en ny fastrenteavtale. Dette kan gjøres av en bruker med bestillerrolle i nettbanken på følgende måte:
Klikk på Konto - Åpne konto, velg Fastrenteinnskudd
Fyll ut informasjon i skjemaet og klikk Neste. Les gjennom oppsummeringen av bestillingen og vilkårene for fastrenteinnskudd
Huk av for at du har lest og forstått vilkårene, klikk Bekreft for å fullføre opprettelsen
Kontoen er nå blitt opprettet
Tips: For å kunne belaste den tidligere fastrenteinnskuddkontoen må det tildeles rettigheter på kontoen. Dette gjøres under Administrasjon og Rettigheter konto.
Ved utløp av fastrenteinnskudd vil kontoen få tilført renter fra fastrenteperioden og bli gjort om til en plasseringskonto. Ønsker du ikke å fornye fastrenteinnskuddet trenger du ikke å foreta deg noe.
Ønsker du å fortsette sparingen i fastrenteinnskudd?
De aller fleste bedrifter trenger minst én konto, nemlig en bedriftskonto. For å få bedre oversikt kan det være lurt å opprette flere kontoer så du får laget deg et eget system.
Vi har også kontotyper for deg med andre behov.
Hvordan flytte aksjer på ordinær VPS-konto til DNB?
Sjekk om dine aksjer er registrert på en ASK (aksjesparekonto) eller på en ordinær VPS-konto. Dette svaret gjelder aksjer kjøpt på en ordinær VPS-konto:
Det er den banken/megleren du har aksjene hos i dag, som må flytte dine aksjer til DNB.
Har du for eksempel aksjene hos Nordea, så er Nordea din kontofører. Du må kontakte kontofører der aksjene står for å flytte aksjene.
Du kan benytte en overføringsfullmakt som ligger på nettsidene våre. Den signerte fullmakten sendes deretter til den banken/megleren du skal overføre aksjene fra.
Husk å be din kontofører om riktig post- eller e-postadresse for innsendelse av fullmakten.
Overføringsfullmakt for bedrift og privatpersoner finner du her
Brukerroller, rettigheter og fullmakt
Hvis du har administratortilgang i nettbanken, kan du selv opprette ny bruker.
Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden i bedriftsnettbanken.
Slik gjør du det:
- Administrator logger inn i bedriftsnettbanken
- Gå til Administrasjon i hovedmenyen. Under fanen Kjøp og bestill velger du Ny, endre, slette bruker
- Her får du fire valg. Huk av for "Jeg er administrator og vil opprette en ny bruker"
- Legg inn fødselsnummer, navn på brukeren og din kontaktinformasjon
Merk! Dersom brukeren du prøver å legge til ikke er legitimert i DNB får du beskjed om dette og vil bli rutet til et annet skjema for bestilling av legitimering.
Når bruker har fullført legitimering, kan du følge stegene over.
Slik legger du til ny bruker (1:01 min)
Først må du legge til personen som en vanlig bruker, se punktet over "Legge til ny bruker".
Når brukeren er opprettet kan du be om at personen skal få rolle som administrator og/eller bestiller.
Slik gjør du det:
- Gå til Administrasjon i hovedmenyen. Under fanen Kjøp og bestill velger du Ny, endre, slette bruker
- Huk deretter av for "Jeg vil at en bruker skal få administrator/bestiller-tilgang (krever signatur)"
- Skriv inn bruker-ID til den du ønsker å endre.
- Når du har fullført skjemaet vil du motta en kvittering på hva du har bestilt og avtalen sendes ut til eSignering, normalt innen én virkedag
Tips: Hvis du ikke vet bruker-ID til den du skal endre finner du en liste over brukere ved å gå til Administrasjon - Administrer - Bruker.
Slik endrer du bruker (1:27 min)
Administrator i nettbanken kan slette en bruker i nettbanken:
- Gå til menyvalget Administrasjon og velg Ny, endre, slette bruker
- Velg "Jeg er administrator og vil slette en bruker"
- Oppgi bruker-ID for brukeren du vil slette og klikk på Fortsett
- Bekreft sletting ved å fullføre skjemaet
Tips: Hvis du ikke vet bruker-ID til den som skal slettes, finner du en liste over brukere ved å gå til menyvalget Administrasjon - Administrer - Bruker i nettbanken.
Husk å sjekke om brukeren som skal slettes også har et bedriftskort. Oversikt finner du i nettbanken ved å klikke på fanen Administrasjon - Administrer - Kort. Hvis kortet skal avsluttes kan du kontakte oss på chat/ epost i nettbanken, eller ved å ringe +47 915 04800 så hjelper vi deg.
Slik sletter du bruker (0:56 min)
Slik sletter du en administrator i nettbanken:
- Gå til menyvalget "Administrasjon" og velg "Ny, endre, slette bruker"
- Velg "Jeg vil slette eller endre en administrator (krever signatur)". Klikk "Fortsett".
- Oppgi så kontaktadresse på foretaket og kontaktinformasjon på kontaktpersonen. Velg "neste".
- I nedtrekksmenyen får du tre valg. Velg "slette bruker". Legg inn enten fødsels- og personnr til brukeren eller Bruker-IDen som de har oppgitt i nettbanken. Skriv inn fornavn og etternavn på brukeren.
- Endring av administrator krever signering i henhold til firmaattesten. Dette kan signeres med BankID.
- Huk av for at du har lest og akseptert vilkårene og klikk "neste". En oppsummering vil bli sendt til din e-post. Avtalen sendes så til signering, normalt innen én virkedag.
Tips: Hvis du ikke vet bruker-ID til den som skal slettes, finner du en liste over brukere ved å gå til menyvalget Administrasjon - Administrer - Bruker i nettbanken.
Husk! Sjekk om brukeren som skal slettes også har et bedriftskort. Administrator i nettbanken finner oversikt over hvem som har kort ved å klikke på fanen Administrasjon - Administrer - Kort. Hvis kortet skal avsluttes kan administrator/daglig leder eller prokurist kontakte oss på chat/epost i nettbanken, eller ved å ringe +47 915 04800 så hjelper vi deg.
Slette administrator i nettbanken
Om du skal legge til en person uten norsk fødsels- og personnummer eller D-nummer, trenger vi at du gjør følgende:
1. Fyll ut skjema
Fyll ut tjenesteavtalen og signer i henhold til firmaattestOm person ikke allerede er legitimert i DNB, må det sendes inn signaturprøve og bekreftet kopi av ny brukers pass:
- Kopi av pass må være bekreftet av enten: Notarius publicus, politistasjon, advokat, revisor, eiendomsmegler eller bank- og finansinstutisjon
2. Returner skjemaet til oss:
Du kan velge om du vil sende det inn på e-post eller per post.
- E-post: Klikk på "Send e-post" til høyre når du er på forsiden i bedriftsnettbanken
- Post:
DNB Bank ASA
Drift Konto
Postboks 1600 Sentrum
0021 Oslo
For engelske skjemaer, se her for tjenesteavtale og her for signaturprøve
I bedriftsnettbanken har vi tre ulike roller. Merk at man kan ha flere roller i kombinasjon.
- Administrator: Kan opprette brukere og administratorer, tildele rettigheter og bestille nye tjenester for selskapet.
- Bestiller: Kan bestille nye tjenester og kontoer for selskapet.
- Bruker: Har lesetilgang og kan få flere rettigheter tildelt av en administrator.
Tips! Det er kun administrator som kan legge til brukere i bedriftsnettbanken.
Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden i bedriftsnettbanken.
Administrator kan i innlogget nettbank tildele rettigheter til andre brukere på kontoene.
Ønsker du kun å endre for én bruker?
- Gå til Administrasjon i hovedmenyen. Under Rettigheter velger du Kontoer
- Skriv inn bruker-ID eller navn og klikk Søk
Ønsker du å endre flere personer sine rettigheter på en konto?
- Gå til Administrasjon i hovedmenyen. Under Rettigheter velger du Kontoer
- Velg kontoen du ønsker å endre rettigheter for og klikk Søk
- Du vil så kunne endre rettighetene for alle brukere
Tips: Hvis du ikke får endret på rettighetene til en bruker, sjekk om det er huket av for "Alle brukere - Alle rettigheter". Den skal ikke være huket av.
For å endre på dette, gå til Administrasjon - Administrer - Bruker. Fjern haken for "Alle brukere – Alle rettigheter" og klikk Lagre.
Når denne haken er fjernet kan du tildele rettigheter til brukere.
Slik endrer du rettigheter på en bruker (1:13 min)
Fullmakt er nødvendig hvis du skal gi eller få tilgang til en konto i et annet selskap.
Du kan velge om det kun skal gis innsyn i konto, om kontoen skal være belastbar i en annen nettbank og om fullmaktshaver kan bestille tjenester og produkter.
Slik gjør du det:
- I hovedmenyen velger du Konto. Under fanen Kjøp og bestill velger du Gi/få kontofullmakt
- Fyll ut informasjon om fullmaktshaver eller fullmaktsgiver, kontoene selskapet skal ha fullmakt til og hvilke rettigheter som skal inngå i fullmakten
- Vi anbefaler at du signerer med BankID for en raskere prosess
eSignering sendes ut etter en virkedag. Fullmakten er klar en virkedag etter signeringen er fullført.
Tips! Hvis du skal gi fullmakt, men ikke har bedriftsnettbank så må den andre parten bestille dette fra sin nettbank.
Slik gir du fullmakter i nettbanken (0:52 min)
Spørsmål og svar
Dersom du ikke får hentet ut dokumentasjon kan det hende du ikke har riktig tilganger/rettigheter. Ta kontakt med din administrator. Du finner din administrator på høyre side når du har logget inn i nettbanken.
Om nettbanken til selskapet er avsluttet kan du ringe oss på 915 04800 så hjelper vi deg med det du trenger.
For leieobjekter i Oslo, Trøndelag, samt enkelte kommuner i Vestland og Viken skal søksmål reises ved å bringe saken inn for Husleietvisteutvalget.
Dette gjelder for følgende kommuner:
Vestland: Alver, Austrheim, Askøy, Austevoll, Bergen, Bjørnafjorden, Bømlo, Eidfjord, Etne, Fedje, Fitjar, Kvam, Kvinnherad, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Stord, Sveio, Tysnes, Ullensvang, Ulvik, Vaksdal, Voss og Øygarden.
Viken: Asker, Aurskog-Høland, Bærum, Eidsvoll, Enebakk, Frogn, Gjerdrum, Hurdal, Lillestrøm, Lørenskog, Nannestad, Nes, Nesodden, Nittedal, Nordre Follo, Rælingen, Ullensaker, Vestby og Ås.
For leieobjekt i andre fylker og næringslokaler reises søksmål til Forliksrådet.
Fullmakten skal benyttes i de tilfeller hvor bedriftskontoer skal disponeres elektronisk i et bedriftsnettbank-abonnement som ikke tilhører kontoeier.
Administrator kan enkelt avslutte en bedriftskonto i nettbanken under Konto - Avslutte konto.
Merk: Det er ikke mulig å avslutte konto i nettbanken om den har betalingstjenester som OCR eller kort knyttet til seg. Saldo på konto må også være 0,-. Start en chat i nettbanken så hjelper vi deg.
PS: Du kan ikke avslutte den siste kontoen i kundeforholdet ditt. Da er du nødt til å avslutte hele kundeforholdet, se "Ønsker du å avslutte kundeforholdet?"
Vi forstår at behovene til din bedrift kan endre seg over tid. Dersom du vurderer å avslutte kundeforholdet, ønsker vi å sikre en smidig prosess for deg. Les mer her.
Se også
Bedriftsnettbank
Nyttige tips og triks for å få mest mulig ut av bedriftsnettbanken
Filoverføring
Feilmeldinger, sende og hente betalingsfiler i bedriftsnettbanken
Betaling
Finn svar på det du lurer på om innbetalinger, fil og betalingsløsninger
ERP og integrasjon
Bankintegrasjon, regnskapsfører og regnskapsgodkjente betalinger