Hjelp til betaling
Her finner du svar på det du lurer på om innbetalinger, filoverføring og betalingsløsninger
innbetalinger i Norge
Mange lurer på
Fortsatt problemer
Om du ikke henter OCR-filene manuelt i nettbanken eller fortsatt har problemer kan du ringe oss på 915 04800, eller starte en chat i bedriftsnettbanken.
Rebestille OCR-fil
Du kan enkelt laste ned en OCR-fil på nytt under Filoverføring - Bestille filer.
Sjekk at du står på fanen OCR-filer, velg periode, klikk søk, huk av de filene du ønsker å bestille og klikk Bestill filer.
Du kan nå hente filene du bestilte på vanlig måte under Filoverføring - Hente filer.
Nets Arkiv
Med Nets Arkiv kan du søke opp bilag på betalinger som for eksempel har kommet inn med feil KID.
Du finner Nets Arkiv i nettbanken under Betaling - Innbetaling - Arkiv Nets.
Har du ikke tilgang?
Start en chat fra bedriftsnettbanken så legger vi det opp for deg.
OCR (KID) innbetaling
Innbetalinger med KID er bilagsløse i nettbanken. All informasjon om KID-innbetalinger blir sendt i en OCR-fil som skal leses inn i regnskapssystemet for automatisk oppdatering.
Om ikke alle KID-innbetalinger i en OCR-fil/sumpost blir lest inn i regnskapssystemet er det mest sannsynlig benyttet feil KID-nummer på betalingen.
Du må da åpne filen manuelt i ditt regnskapssystem for å finne betalingsdetaljer som du kan bruke for å finne avsender i Nets Arkiv.
Slik fungerer innbetalinger med bankintegrasjon (3:40 min)
Les også:
Innbetaling fra utlandet
Gjelder det en innbetaling fra utlandet kan det ta opptil 10 virkedager.
Du kan se forhåndsvarsel om hva som er på vei inn til kontoene dine fra utlandet under Betaling - Innbetaling - Forhåndsvarsel om innkommende SWIFT.
Merk: Vær OBS på at innbetalinger kan bli stoppet eller tilbakekalt av betalende bank. Vi tar derfor forbehold om at enkeltbetalinger ikke blir endelig kreditert eller må reverseres.
Venter en innbetaling
En innbetaling fra en norsk konto tar normalt 1-3 virkedager før den er registrert på inn på din konto.
Er innbetalingen registrert vil du finne den under Konto - Siste transaksjoner/Ny Kontoinformasjon.
Ikke mottatt innbetaling
Har du ikke mottatt en innbetaling tar du kontakt med personen eller aktøren som skal betale deg. Be dem sjekke at betalingen er utført og om nødvendig kan du be om kvittering for utbetalingen.
Er det DNB du venter penger fra kan du ta kontakt med oss på 915 04800 eller logg inn og starte en chat fra nettbanken.
Betalingen må være bokført på kontoen før du får opp informasjon om avsender. Da kan du se dette i bedriftsnettbanken ved å trykke på Betaling - Innbetaling.
Er betalingen kun reservert må du vente til den blir bokført, vanligvis neste virkedag.
Gjelder det:
Innbetalingsbilag
Du finner innbetalingsbilag i bedriftsnettbanken under fanen Betaling - Innbetalinger. Her kan du velge periode og trykke på søk.
Du finner også bilag for både inn- og utbetalinger under Kontoinformasjon/Siste transaksjoner.
Gjelder det en KID-innbetaling?
Om ikke alle KID-innbetalinger i en sumpost blir lest inn i regnskapsprogrammet er det mest sannsynlig tastet feil KID-nummer på betalingen.
Du må da åpne filen manuelt i ditt regnskapsprogram for å finne betalingsdetaljer som du kan bruke for å finne avsender i Nets Arkiv.
Slik fungerer innbetalinger med bankintegrasjon (3:40 min)
Utbetalingsbilag
Når betalingen er utført vil disse legge seg under Historikk betalingsoversikten. Du finner disse ved å gå til menyvalget Betaling - Utførte betalinger i nettbanken. Her finner du betalinger fra inntil 2 år tilbake i tid.
Slik gjør du det:
Gå til Betaling - Utførte betalinger
Velg konto fra nedtrekksliste. Legg inn ønskede søkekriterier.
Klikk på "Søk"
Tips: Ønsker du å søke for en lengre periode enn én måned, velg Avansert søk slik at du kan legge inn datointervall. Vær obs på at du kun får søkt på tre måneder av gangen.
Er kontoen eller nettbanken avsluttet?
Dersom kontoen, nettbanken eller kundeforholdet er avsluttet må du ringe oss på 915 04800 for å hente dokumentasjon.
Kontoutskrift
Kontoutskrifter finner du i bedriftsnettbanken under Konto - Kontoutskrift.
Eldre kontoutskrifter finner du under fanen Betaling - Innbetaling - Arkiv - Kontoutskrift/Årsoppgave. Her finner du dokumentasjon inntil 10 år tilbake i tid.
Finner du ikke kontoutskrift?
Dette kan skyldes at du ikke har tilgang til konto. Administrator i bedriftsnettbanken kan tildele rettigheter til konto.
Les om hvordan man gir rettigheter
Korttransaksjon
Ved bruk av kort er det kvittering ved kjøp som er bilaget. Banken har kun tilgang til beskrivelsestekst.
Beskrivelsesteksten finner du under Konto - Siste transaksjoner/Ny kontoinformasjon.
Hvis du ønsker oversikt over kortbruk, produseres det egen bedriftskortoppgave ved utgangen av hver måned. Denne finner du under Konto - Kontoutskrifter.
Jeg finner ikke årsoppgaven
Det kan være flere årsaker til at du ikke finner årsoppgaver:
- Årsoppgaver produseres kun dersom opptjente renter er mer enn 1 kr. Dersom opptjente renter er under 1 kr kan du benytte siste kontoutskrift for året. Denne viser også saldo og opptjente renter slik som årsoppgaven.
- For kunder med kontosystem produseres det kun årsoppgaver for MCA og GCA kontoer. Det betyr at det ikke produseres årsoppgaver for driftskontoer knyttet til kontosystem.
- Finner du ikke årsoppgaven kan du ta kontakt med din administrator. Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden av nettbanken.
Årsoppgave for konto
Slik gjør du:
Klikke på informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
Velg meldingstype Kontoutskrift/Årsoppgave
Velg kontonummer, periode og klikk Hent meldinger
I arkivet finner du årsoppgaver for inntil 10 år tilbake i tid.
Lån i DNB Finans
Administrator kan hente årsoppgave under Årsoppgave. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 4.
Valutalån/Marginbaserte lån
Administrator kan hente årsoppgave under Årsoppgave. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 2.
Årsoppgave for lån
Det er kun administrator i bedriftsnettbanken som kan hente ut årsoppgave for lån. Du ser hvem som er administrator til høyre på startsiden i nettbanken.
Slik gjør du:
Klikk informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
Velg meldingstype Årsoppgave (ikke Kontoutskrift/Årsoppgave)
Velg organisasjonsnummer, periode og klikk Hent meldinger
I arkivet finner du årsoppgaver for inntil 10 år tilbake i tid.
Kredittkort - DNB Corporate Mastercard
Årsoppgaven produseres kun til kortholdere med personlig ansvar og som har aktivert delbetalingsmulighet. Årsoppgaven sendes per post til kortholder.
For spørsmål, ta kontakt med DNB Corporate Mastercard på tlf: 21015001 eller e-post: kundeservice@corporatemastercard.no
Innskuddspensjon/yrkespensjon - DNB Liv
Informasjon hentes fra kundeportalen til DNB Liv via Andre tjenester - Pensjon og personalforsikring - Administrer avtaler. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i løpet av uke 4.
Slik gjør du det:
Velg Rapporter på venstre side i menyen, velg Type rapport og klikk på Fakturahistorikk/Kontoutdrag.
Velg ønsket format og tidsintervall
Klikk Lag rapport
NB! Portalen er kun tilgjengelig for deg med pensjon eller personalforsikring hos oss. Har du spørsmål, eller mangler du tilgang kan du kontakte DNB Liv på 915 04800 (kl. 8-18)
Factoring
Årsoppgaven for factoring sendes per post og er ikke tilgjengelig i nettbanken.
Aksjehandel/VPS
Alle brukere kan hente årsoppgaven under Andre tjenester - Investortjenester - Postkasse. Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 8.
Har du ikke tilgang?
Fond
Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i løpet av uke 3.
Slik gjør du:
Klikke på informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
Velg meldingstype Årsoppgave (ikke Kontoutskrift/Årsoppgave)
Velg organisasjonsnummer, periode og klikk Hent meldinger
NB! Årsoppgaven er kun tilgjengelig for administrator. Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden av nettbanken.
Ligger ikke utskriftene her, sendes de per post så snart de er produsert.
Garantier
Disse årsoppgavene blir tilgjengelig i arkivet i nettbanken i løpet av uke 4.
Slik gjør du:
Klikke på informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
Velg meldingstype Årsoppgave (ikke Kontoutskrift/Årsoppgave)
Velg organisasjonsnummer, periode og klikk Hent meldinger
NB! Årsoppgaven er kun tilgjengelig for administrator. Du ser hvem som er administrator til høyre på forsiden av nettbanken.
Ligger ikke utskriftene her, sendes de per post så snart de er produsert.
Kontoer i andre land
Land utenfor Norge som produserer årsoppgaver sender disse ut per post.
Trenger du hjelp med utenlandske kontoer finner du kontaktinformasjon her:
Reiseforsikring
Årsoppgaven for reiseforsikring sendes per post og er ikke tilgjengelig i nettbanken.
Andre årsoppgaver
Årsoppgave
Slik finner du årsoppgave (1:45 min)
Nyttig informasjon:
- Det produseres IKKE årsoppgaver på underkontoer i ett konsernkontosystem. Det er kun toppkonto det regnes renter på av banken og da kun denne det sendes årsoppgave på
- Det er kun norske kontoer man finner årsoppgave på
Merk! Årsoppgaver produseres kun dersom opptjente renter er mer enn 1 kr. Dersom opptjente renter er under 1 kr kan du benytte siste kontoutskrift for året.
Årsoppgave for lån finner administrator i arkivet sitt:
- Klikk på informasjonsknappen (i) øverst til høyre i nettbanken og velg Arkiv
- Velg meldingstype Årsoppgave
- Velg organisasjonsnummer, periode og klikk Hent meldinger
Hva ønsker du å finne?
Opprette eFaktura/EHF
eFaktura/EHF for bedrift er litt annerledes enn slik du kanskje kjenner det privat. Det må legges opp en avtale som gjør det mulig for dere å motta eFaktura/EHF.
Når denne er på plass kan dere oppgi organisasjonsnummeret deres til leverandørene og be dem om å sende dere eFaktura/EHF.
Du kan endre dato på eFaktura-trekket i bedriftsnettbanken under Betaling - Betalingsoversikt. Trykk på blyanten til høyre for betalingen for å endre forfallsdato.
Ønsker du å endre trekkdatoen for fremtidige betalinger må du ta kontakt med brukerstedet.
eFakturaer trekkes fra den kontoen som du velger når du bekrefter betalingen. Gjør du ingen endringer trekkes betalingen fra din primærkonto.
Du kan endre primærkonto i bedriftsnettbanken under Administrasjon - Mine Innstillinger - Kontoer.
Endre eFaktura/EHF
Merk: Det er ikke beløpsgrense på eFaktura/EHF.
Velg det du ønsker å endre:
Avslutte eFaktura/EHF
Om du ikke ønsker å motta eFaktura/EHF fra en leverandør må du kontakte leverandøren direkte.
Hvis du ønsker å fjerne muligheten for å motta eFaktura/EHF i bedriftsnettbanken må du kontakte oss på 915 04800, eller starte en chat med oss i bedriftsnettbanken.
Merk! Kopiene av tidligere eFakturaer vil ikke være tilgjengelig etter avslutning av eFaktura/EHF. Last derfor ned det du eventuelt trenger før avslutning.
Problemer
Sende eFaktura/EHF: Her må administrator først kontrollere om du har tilganger til eFaktura i bedriftsnettbanken. Rettigheter tildeles under Administrasjon - Rettigheter - eFaktura.
Motta eFaktura/EHF: For at du skal kunne motta eFaktura må administrator gi deg tilgang til eFaktura i bedriftsnettbanken. Administrator kan tildele rettigheter under Administrasjon - Rettigheter - eFaktura. I tillegg må dere bestille tjenesten for å kunne motta eFaktura.
eFaktura-arkiv
Mottatt eFaktura finner du under Betaling - Betal eFaktura. Kopi av sendte og utførte/betalte eFaktura finner du i eFaktura-arkivet ditt under Betaling - eFaktura Bedrift. Kopi er tilgjengelig i eFaktura-arkivet i 16 måneder.
Hva er forskjellen?
I eFaktura 1.0 melder en fakturamottaker seg aktivt på per fakturautsteder i en betalingsflate (ofte nettbank eller mobilbank).
Denne løsningen kalles også «Ja takk til bestemte/JTTB». I eFaktura 2.0 gjør fakturamottaker en generell aksept av eFaktura. Denne løsningen kalles også «Alltid eFaktura/Ja takk til alle/JTTA».
Hva må du gjøre som utsteder?
Dersom din bedrift er fakturautsteder, og sender i gammelt format, bør du ta kontakt med din leverandør av regnskapssystem og/eller Fakturahotell (Innsender). Leverandøren skal være kjent med endringen, og de fleste har allerede løsninger klare for å håndtere dette.
Er du utsender og innsender selv, må du ta kontakt med din IT-avdeling.
Hvilke fordeler har det?
Som utsteder kan du sende allerede første faktura som eFaktura, og du kan sende purring og inkassovarsel i samme løp.
eFakturaen sendes alltid til korrekt juridisk mottaker. eFaktura 2.0 gir din bedrift et potensial for økt volum på eFaktura, bedre kvalitet på innbetalingene og økt digitalisering – noe som er bra for miljøet.
For forbrukeren gir eFaktura allerede fra første eFaktura bedre kundeopplevelse. Flere bedrifter bekrefter også at de fjerner unødvendige kostnader gjennom effektivisering av rutiner, og de får raskere betalt fra sine kunder.
Hva skjer hvis jeg ikke gjør noe?
Hvis du som utsteder/innsender ikke har gjort nødvendige endringer før 01.03.24, vil du, etter saneringsdatoen, ikke kunne sende eFaktura til forbrukere.
Dette gjelder også for din leverandør av regnskapssystem. Utsteder må da finne andre distribusjonskanaler for å fremsende fakturakrav til forbruker.
Les mer om eFaktura 2.0
Det er per Q1 2024 4,03 millioner mottakere av eFaktura.
eFaktura 2.0 gir din bedrift et potensial for økt volum på eFaktura, bedre kvalitet på innbetalingene og økt digitalisering - noe som er bra for miljøet. For forbrukeren gir eFaktura allerede fra første eFaktura bedre kundeopplevelse. Flere bedrifter bekrefter også at de fjerner unødvendige kostnader gjennom effektiviseringen av rutiner, og de får raskere betalt fra sine kunder.
Overgang til eFaktura 2.0
Bankene har, gjennom Bits (bank- og finansnæringens infrastrukturselskap), besluttet at eFaktura 1.0 skal saneres 01.12.2021. Denne saneringen omfatter alle banker. Det betyr at du som utsteder og/eller innsender av eFaktura B2C betalingskrav, og som fortsatt sender i eFaktura 1.0, må endre formatet til eFaktura 2.0.
Velg det du ønsker å lese om:
Får du ikke opp AvtaleGiro som et valg?
Ring oss på 915 04800, eller start en chat med oss i bedriftsnettbanken.
Du oppretter AvtaleGiro i bedriftsnettbanken ved å klikke på Betaling i hovedmenyen og deretter Betale AvtaleGiro.
Får du ikke opp AvtaleGiro som et valg?
Ring oss på 915 04800, eller start en chat med oss i bedriftsnettbanken.
Du oppretter AvtaleGiro i bedriftsnettbanken ved å klikke på Betaling i hovedmenyen og deretter Utstede AvtaleGiro.
Velg hva du ønsker å gjøre:
Beløpsgrense
Du kan endre beløpsgrensen i bedriftsnettbanken under Betaling - Avtalegiro. Er betalingsoppdraget stoppet kan du enkelt aktivere det igjen her.
Trekkonto
For endring av trekkonto for AvtaleGiro kan administrator sende oss en e-post fra nettbanken, eller start en chat med en rådgiver.
Trekkdato
Kontakt betalingsmottaker for å endre forfallsdato for AvtaleGiro-trekk.
Endre AvtaleGiro
Hva vil du endre?
Avslutte eFaktura eller stoppe trekk
Ønsker du å avslutte, eller stoppe et trekk på en AvtaleGiro kan du kontakte oss på 915 04800, eller starte en chat med oss i bedriftsnettbanken.
Stanset betaling
En AvtaleGiro kan bli stanset om beløpsgrensen er overskredet. Beløpsgrensen gjelder for alle betalinger til samme betalingsmottaker i løpet av en måned, ikke per betaling.
For å endre beløpsgrensen og reaktivere betalingen må du kontakte oss på telefon 915 04800, eller ved å starte en chat med oss i bedriftsnettbanken.
Blir ikke trukket
Under 6 uker siden du opprettet avtalen?
Når du oppretter en ny AvtaleGiro-avtale tar det 4-6 uker før du mottar det første kravet i nettbanken.
I mellomtiden mottar du faktura som normalt og må betale denne manuelt i nettbanken.
Over 6 uker siden du opprettet avtalen?
Mottar du ikke krav og det er over 6 uker siden du opprettet avtalen, vil jeg anbefale at du sletter AvtaleGiro-avtalen og oppretter den på nytt.
Du må vente 1 døgn fra du avslutter avtalen til du kan opprette den på nytt.
Problemer
Velg det du har problemer med:
Velg det du ønsker å lese mer om:
Slik finner du siste transaksjoner (2:08 min)
Slik får du en samlet oversikt over transaksjonene dine:
1. Velg Konto i menyen og deretter Ny kontoinformasjon / Siste transaksjoner
2. Velg aktuell konto og dato
3. Klikk på Vis oversikt
Her kan du søke opp transaksjoner fra inntil 2 år tilbake i tid, men maksimal søkeperiode er 1 år av gangen. Hvis du ønsker å skrive ut eller eksportere informasjonen, kan du gjøre dette ved å klikke på Utskrift, Til Excel eller Til CSV fil øverst på siden.
Har du registrert betalingen før kl. 14:30 på en virkedag vil pengene som hovedregel være på mottakers konto samme dag.
Har du godkjent en betaling eller fil etter kl. 14:30 vil pengene være på konto tidlig neste virkedag (mandag til fredag).
Betalingsfrister lønn
Lønnsbetalinger vil bli plukket kl 19:00 én virkedag i forkant av betalingsdato.
Skal mottaker ha lønnen på konto samme dag den blir registrert må betalingen være godkjent senest 14:30.
Mange lurer på
Om du får melding om feil i sekvenskontroll må sekvenstelleren justeres før filen kan sendes på nytt.
Slik endrer du sekvenstelleren (2:09 min)
Endre sekvensteller:
Du kan endre på sekvenstelleren under Administrasjon - Administrer - Divisjoner. Klikk Endre på den aktuelle divisjonen og endre sekvensnummeret til et tall lavere enn det filen starter på.
Du kan nå sende filen på nytt.
Får du fortsatt feil du starte en chat med en rådgiver i nettbanken så hjelper vi deg.
Det kan være to årsaker til at du får denne meldingen:
Kontroller Format/Kunde:
Når du får denne feilmeldingen er det feil kundenummer/organisasjonsnummer i filen som du har sendt.
Du skal alltid bruke kundenummeret/organisasjonsnummeret til bedriften som eier nettbanken du sender til, ikke eier av kontoen som skal belastes.
Du må endre kundenummeret/organisasjonsnummeret i regnskapssystemet ditt og produsere en ny fil.
Kontroller Format/Divisjon:
Når du får denne feilmeldingen er det feil divisjonsnavn i filen som du har sendt.
Det er viktig at divisjonsnavn er skrevet med store bokstaver i filen og at det stemmer overens med divisjonen som du skal sende på.
Du må endre divisjonsnavnet i regnskapssystemet ditt og produsere en ny fil.
Om du fortsatt får feil etter å ha kontrollert og endret divisjonsnavnet i filen kan du starte en chat med en rådgiver i nettbanken så hjelper vi deg.
Filoverføring
Bankintegrasjon er en løsning som gjør det mulig å sende filer direkte fra regnskapssystemet til nettbanken.
Bestilling av bankintegrasjon gjøres gjennom hjemmesiden til din regnskapsleverandør.
Vi tilbyr også bankintegrasjon gjennom DNB Regnskap
Med integrert nettbankløsning kan dere sende og hente betalings- og lønnsfiler fra/til deres eget økonomisystem. Da får dere automatisk oppdatert alle inn- og utbetalinger.
Kontakt oss på telefon 915 04800, eller start en chat i bedriftsnettbanken for å oppgradere til integrert løsning.
Slik kan du sende, godkjenne og hente filer (3:56 min)
Mange lurer p å
IBAN
IBAN står for International Bank Account Number og er en internasjonal standard for kontonummer.
Slik går du frem:
Du finner IBAN-kontonummer på kontoutskriften eller ved å bruke IBAN-kalkulatoren under.
BIC/SWIFT
BIC står for Bank Identifier Code, og er den koden som identifiserer banken. BIC kalles også SWIFT, og er påkrevd ved betaling til en rekke land, og alltid når man bruker IBAN.
BIC/SWIFT-adresser består av 8 eller 11 tegn
DNB sin BIC (SWIFT) adresse er DNBANOKKXXX
Se forklaringsfilm
Her kan du se en kort film om å motta betalinger fra utlandet.
Slik mottar du betalinger fra utlandet (0:59 min)
Dersom du skal motta penger fra utlandet, eller valuta fra andre i Norge må du oppgi dette til avsender.
Slik finner du:
Her finner du informasjon om Innleveringsfrister, valutering og fremføringstider:
Slik gjør du det
Slik gj ør du det:
Du kan betale til utlandet i bedriftsnettbanken. Velg Betaling i hovedmenyen, og deretter på Betale utland.
For å betale til utlandet trenger du:
- Mottakers navn og adresse
- IBAN eller kontonummer og BIC/SWIFT
- Valutasort og beløp
Du må kontakte mottaker for å få denne informasjonen.
EU-betaling (Europa):
- Benyttes for betaling i EUR eller mottakerlandets valuta til europeiske land
- Når du sender betaling til Europa vil SEPA betaling være det rimeligste alternativet når du skal betale i Euro eller mottakerlandets valuta
- Se hvilke land som du kan sende Europa-betaling til
Øvrige betalinger:
- Benyttes for betaling til land utenfor Europa
- Dersom du skal betale i NOK til utlandet
- Brukes ved betalinger til Europa når Europa-betaling ikke kan benyttes
Legg inn mottakers IBAN/konto, navn og adresse samt melding til mottaker.
Informasjon om mottakers bank fylles automatisk ut etter at du har lagt inn IBAN.
For å motta penger fra utlandet trenger betaler:
- Navnet ditt og adressen din
- Ditt IBAN-kontonummer
- Vår BIC/SWIFT som er DNBANOKKXXX
- Valutatype og beløp
- Dersom du blir bedt om å oppgi en adresse kan du bruke: DNB Bank ASA, Dronning Eufemias Gate 30, 0191 Oslo
Slik mottar du betalinger fra utlandet (0:59 min)
Valutakurs som vises når betaling registreres er en foreløpig beregning av kurs. Den reelle kursen fastsettes når betalingen blir bokført.
Du velger Valuta som står på faktura. For å få frem flere valutaer må du velge Øvrige betalinger i betalingsbildet under Betaling utland.
betalingsløsning
Mange lurer på
Nettbasert betalingsløsning
Vi har flere alternativer til deg som ønsker å ta betalt på nett.
Fysisk betalingsløsning med kortterminal
Vi samarbeider med Nets for å gi våre kunder gode avtaler på kortterminaler.
Velg det du ønsker:
Du velger hvilke kort som kan benyttes på terminalen. De fleste ønsker å ta imot norske BankAxept-kort, Visa og Mastercard. I tillegg finnes også Diners, AmericanExpress, JBC, UnionPay med flere.
Kontakt kortinnløser eller hør med samarbeidspartneren vår, Nets, om hvilke korttyper som kan brukes.
Har du spørsmål om dine terminaler eller ditt kundeforhold?
Ta kontakt med Nets på telefon
+47 22 89 89 89, på hverdager fra kl. 08:00-16:00.
Detaljene finner du i fakturaoversikten i bedriftsnettbanken. Du finner den via menyvalget Administrasjon.
Forr å endre oppgjørskonto for din betalingsterminal må du sende inn et skjema til oss på e-post.
Utfylt og signert skjema returneres på e-post til avtaler.bedrift@dnb.no
Se også
Filoverføring
Feilmeldinger, sende og hente betalingsfiler i bedriftsnettbanken
Bedriftskort
Glemt PIN-kode? Her finner du svar på spørsmål om bedriftskort
Utenlandsbetaling
Her er alt du trenger for å sende og motta utenlandsbetaling
Konto
Det du trenger å vite om tilganger, bilag/arkiv, åpne og avslutte konto
ERP og integrasjoner
Bankintegrasjon, regnskapsfører og regnskapsgodkjente betalinger
Bedriftsnettbank
Nyttige tips og triks for å få mest mulig ut av bedriftsnettbanken