Hendelseshåndtering
Hendelseshåndtering
Vi kan være pålagt å behandle personopplysninger både før og dersom en krisesituasjon eller hendelse oppstår i DNB. Det vil være personopplysninger som er relatert til en hendelse som vold, trusler, uønsket atferd eller en ulykke.
Personopplysninger som behandles i denne sammenhengen relaterer seg til selve hendelsen. Hendelsene kan inneholde både alminnelige personopplysninger, men også særlige kategorier av personopplysninger som eksempelvis helseopplysninger.
DNB Livsforsikring AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine.
Formålet med behandlingen er å avdekke og håndtere en krisesituasjon.
Vi er rettslig forpliktet til å behandle personopplysninger til dette formålet, hjemlet særlig i de finansregulatoriske lovpålagte krav til sikkerhet og hendelseshåndtering.
- Identifikasjonsinformasjon
- Særlige kategorier av personopplysninger som samles inn fra den registrerte under hendelseshåndteringen, blant annet helseopplysninger
Vi lagrer hendelser i våre interne informasjonssystemer som er tilgangsstyrt, og oppbevarer personopplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. Noen logger oppbevares 10–15 år i samsvar med våre interne arkiveringsrutiner.
Vi kan dele personopplysninger internt i konsernet for interne saksbehandlingsformål. I tillegg kan vi dele opplysninger med eksterne myndigheter slik som politi. Data kan også deles med leverandører som behandler personopplysninger på våre vegne
Når vi samler inn og behandler opplysninger om deg, har du flere rettigheter etter personvernregelverket. Dette gjelder blant annet en rett til innsyn, dataportabilitet, retting av eventuelle feil og at vi av eget tiltak må slette opplysninger som ikke lenger er nødvendig for formålet. Vi vil alltid vurdere din protest mot behandling av personopplysninger, og følge opp din reservasjon mot direkte markedsføring.
Les om hvordan du kan bruke dine personvernrettigheter på vår personvernside under "Disse rettighetene har du".