Kunde- og markedsundersøkelser
Kunde- og markedsundersøkelser
Vi behandler personopplysninger i forbindelse med våre kunde- og markedsundersøkelser. Dette gjør vi for å få tilbakemeldinger på hvordan du opplever kundeforholdet ditt hos oss, og for å få innspill til forbedring av tjenestene og produktene våre.
For å velge ut hvem vi skal sende kunde- og markedsundersøkelsene til gjenbruker vi personopplysninger fra våre interne systemer og fra våre digitale flater (apper og nettsider) som du benytter.
Det varierer hvilke typer personopplysninger vi benytter, da det avhenger av hva innsikten vi henter inn, skal brukes til. I størst grad behandler vi demografiske kjennetegn som kjønn, alder, bosted/fylke og tilknytningen til kundeprogrammet ditt. Tidvis kan produkter du har som kunde i DNB, også være utgangspunkt for undersøkelsen.
Det er alltid frivillig om du vil svare på undersøkelsene våre.
DNB Bank ASA er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine.
Formålet med behandlingen av personopplysninger er å få tilbakemeldinger på hvordan kunder og befolkningen for øvrig opplever oss og produktene og tjenestene våre. Vi har en berettiget interesse for denne behandlingen av personopplysninger. Vår berettigete interesse er å sende ut kunde- og markedsundersøkelser til våre kunder og befolkningen for øvrig.
Du har rett til å protestere mot behandling av personopplysninger basert på berettiget interesse. For å protestere mot behandling i forbindelse med kunde- og markedsundersøkelser kan du kontakte vår kundeservice på chat eller telefon 915 04800.
- Kontaktopplysninger
- Relasjonsopplysninger
- Demografiske opplysninger
- Digital atferdsinformasjon
Analysebyrået vi benytter som databehandler, sletter kundelister automatisk etter 6 måneder.
Unntaksvis lagres filene i 24 måneder ved oppfølgingsundersøkelser som går over 2 år.
Vi benytter et analysebyrå som databehandler. Analysebyrået mottar personopplysninger fra oss for å gjennomføre kundeundersøkelser på våre vegne.
Når vi samler inn og behandler opplysninger om deg, har du flere rettigheter etter personvernregelverket. Dette gjelder blant annet en rett til innsyn, dataportabilitet, retting av eventuelle feil og at vi av eget tiltak må slette opplysninger som ikke lenger er nødvendig for formålet. Vi vil alltid vurdere din protest mot behandling av personopplysninger, og følge opp din reservasjon mot direkte markedsføring.
Les om hvordan du kan bruke dine personvernrettigheter på vår personvernside under "Disse rettighetene har du".