Innkjøp
Vi kjøper varer og tjenester for ca. 10 milliarder kroner per år
Viktige innkjøpsområder er utvikling, implementering og drift av IT-løsninger, betalings-, markedsførings- og konsulenttjenester, samt varer og tjenester relatert til kontorlokaler.
Gode leverandører gjør oss til en bedre virksomhet. Vårt mål er å være en kunde som også bidrar til forbedringer hos våre leverandører.
DNB som innkjøper
Våre innkjøpsprosesser skal gjennomføres på en transparent måte og i henhold til konsernets etiske standarder, slik at alle potensielle leverandører håndteres rettferdig og likt.
Bærekraft er integrert i samarbeidet med leverandørene. Våre grunnleggende krav og forventninger er oppsummert i våre etiske retningslinjer for forretningspartnere. Bærekraft er inkludert i vårt anskaffelses- og risikoarbeid, og vi følger opp leverandørene for forbedring gjennom tredjepartsanalyser, dialog og revisjon.
Krav til faktura
Vi behandler ikke fakturaer og kreditnotaer på papirformat fra norske leverandører.
Se informasjon om våre krav til faktura
Har du spørsmål om faktura, kan du sende en e-post til vem@dnb.no.
DNB's varslingskanal for leverandører
Brudd på DNBs etiske retningslinjer for forretningspartnere kan meldes til DNBs Konsernrevisor med ansvar for varsling via mailadressen ChiefAuditor@dnb.no. Alle varslinger vil bli behandlet strengt konfidensielt.
Spørsmål relatert til anskaffelsesprosessen, forretningsmuligheter o.l. skal rettes direkte til anskaffelsesteamet.
Les mer om:
Har du spørsmål om innkjøp?