Har betalt ut lønn og feriepenger

Nesten alle berørte kunder har fått pengene på konto i løpet av natten, og i løpet av dagen vil alle kundene ha pengene på plass.

PÅ PLASS: Nesten alle berørte kunder har fått pengene på konto i løpet av natten, og i løpet av dagen vil alle kundene ha pengene på plass. Foto: NTB Scanpix
Lesetid 2 min lesetid
Publisert 17. jun 2020
Artikkelen er flere år gammel

- Jeg er veldig glad vi har funnet en løsning som gjør at alle kundene våre vil ha pengene sine på konto i dag. I løpet av natten har vi kjørt ut lønn, feriepenger og betalinger slik at pengene er tilgjengelige på konto. 99 prosent av transaksjonene er gjennomført, og for resten gjør vi en ekstra kontroll for å sikre at beløpene blir riktige. Disse vil også bli tilgjengelige i løpet av dagen, sier Maria Ervik Løvold, leder for teknologi og service i DNB.

Overføringen vil nå vises på konto, men for noen vil det foreløpig se litt uvant ut. Pengene vil i første omgang bli reservert og være tilgjengelig på konto, og alle transaksjonsdetaljer vil komme på plass når beløpet bli bokført i løpet av dagen. Da vil overføringen se ut som for eksempel en vanlig lønnsutbetaling.

BEKLAGER: - Vi beklager på det sterkeste til alle som er rammet, sier Maria Ervik Løvold. Foto: Stig B. Fiksdal

Beklager på det sterkeste

De få kundene som enda ikke har fått riktig beløp på konto trenger ikke å ta kontakt med oss for å få løst problemet. Personer som har kommet i vanskeligheter økonomisk som følge av dette kan naturligvis ta kontakt med kundesenteret vårt for å finne en løsning.

- Vi vil takke alle som har vært berørt for tålmodigheten og beklager på det sterkeste at utbetalingene ble feil og at det tok litt tid å få ordnet opp i problemene. Vi skal gjøre vårt ytterste for at dette problemet ikke inntreffer igjen, avslutter hun.