For mange betyr sol og sommer festivalsesong, der man kan nyte musikk i godt selskap. Siden 2011 har DNB jobbet med å styrke sin ung-satsing, og blir å finne på flere musikkfestivaler denne sommeren. I DNB-boden kan du blant annet lade mobilen, oppdage nye, lokale gründere og få informasjon om produkter som er rettet mot unge kunder.
Sponsorvirksomheten skal skape engasjement og involvering av ansatte, kunder og det norske folk – med det formål å styrke merkevaren DNB. Sponsorsjef i DNB, Tina Wesselsen, forteller de jobber tungt for å være den mest attraktive banken for unge.
– I Norge vet vi at unge er i verdenstoppen når gjelder musikkinteresser og konsum av musikkopplevelser. Gjennom våre samarbeid i sommer treffer vi over 300.000 unge kunder, som kan være vanskelig å nå og engasjere i andre kanaler, forklarer Wesselsen.
For å øke festivalopplevelsen og samtidig vise hva merkevaren DNB står for, mener Wesselsen det er avgjørende å være til stede både fysisk og digitalt.
– Ved å tilby fordeler ved tjenestene våre og samtidig vise de nyeste produktene, håper vi på å engasjere både nye og gamle kunder. Vi bidrar med betalingsløsninger og du vil også få muligheten til å lade mobilen din i ladeboden vår, sier hun.
Hun legger også til at de prøver å finne lokale og relevante gründere som kan bidra til å skape en enda bedre festivalopplevelse for alle besøkende.
– Vi er opptatt av å gi tilbake gjennom at vi lar gründere låne noe av plassen vår på festivalen, og så hjelper vi de litt videre i og få vist seg frem til en spennende målgruppe.
Fredag 1. mars kan du som DNB-kunde få 25 prosent rabatt på en rekke billetter til årets festivaler
I sommer finner du DNB på flere festivaler rundt om i landet, blant annet Trevarefest i nord, PStereo i Trondheim, Bergenfest og Utopia i Stavanger. På Østlandet finner du både Stavernfestivalen, Over Oslo og ikke minst Øya.
Wesselsen håper på en knallsommer og gleder seg til å møte både gamle og nye kunder.
– Mitt beste festivalminne må være kunder som roper ut at de elsker DNB! Det har jeg faktisk opplevd flere ganger på festival, da vi har hjulpet dem med å lade mobiltelefonen og gitt dem fordeler i Hvitt Kort. Da kjenner du at du har engasjert de unge, ler Wesselsen.
Nedenfor får du en liten smakebit fra fjorårets festivalsommer med DNB.