- Nye smitteverntiltak vil påvirke en del bedrifter, og vi er opptatt av at bedriftene ikke venter for lenge med å ta kontakt.
Det sier Trond Prestø, som leder DNBs kundesenter for bedrifter.
- Det finnes mange gode løsninger for bedrifter som kan få kortsiktige likviditetsbehov. Vi gjør alltid individuelle vurderinger, og kan se på ulike løsninger som passer for deg og din bedrift, sier han.
Stian Fjeldstad Eriksen, som leder finansieringsteamet på kundesenteret, er opptatt av at DNBs bedriftskunder ikke venter for lenge med å ta kontakt.
- Vi har forståelse for at bedrifter i mange bransjer nå vil få en mer utfordrende periode på bakgrunn av nye nasjonale tiltak, og da er det viktig at man tar kontakt tidlig slik at vi kan bidra med gode løsninger, sier Eriksen.
Eriksen forteller at de hjelper levedyktige bedrifter.
- En levedyktig bedrift er en bedrift som i en normalsituasjon opplever etterspørsel etter varer og tjenester, og tjener penger. Bedrifter som sliter på grunn av restriksjonene har vi muligheter til å hjelpe, sier han.
Prestø forteller at kundesenteret for bedriftskunder er åpent alle dager. Hverdager er åpningstidene kl. 07:00–23:00.
- Du kan ringe oss på telefon 915 04800, eller kontakte oss via chat og e-post, sier Prestø.
Eriksen forteller at DNB kan blant annet hjelpe til med:
Regjeringen la tirsdag 14. desember fram flere tiltak for å hjelpe bedrifter og folk som blir rammet av de strenge koronatiltakene.
For bedrifter vil følgende gjelde:
For arbeidstakere – tiltak som foreslås forlenget ut februar:
Kilde: Regjeringen.no