Oppstart
Unge gründere i Tromsø får drahjelp av DNB til å realisere drømmen om fysisk og online butikk.
– Vi ville skape noe unikt, en godtebutikk av fargerikt interiør der kundene våre kan gå på skattejakt.
Det sier Ida Kaasen, en av gründerne av interiørbutikken LIVLII. LIVLII er bedriftskunde i DNB. LIVLII ønsker å være en unik og fargerik interiørbutikk hvor du finner nøye utvalgte produkter fra kjente merker og designere.
Kaasen og medgründer Ida Johannessen åpnet butikken på Jekta Storsenter i Tromsø for sju måneder siden, og nylig etablerte de nettbutikken LIVLII.no.
Slik blir du bedriftskunde i DNB
I butikken finner du fargerike vaser, lamper, servise og mye annet
– Det har vært en drøm for oss i mange, mange år. I butikken finner du fargerike vaser, lamper, servise og mye annet. Vi savnet fargerikt interiør, og vi selger våre favorittmerker, sier Kaasen.
Gründerne forteller at uten deres kunderådgiver i DNB, tror de ikke at oppstarten hadde gått så greit.
– Martine Guttormsen i DNB Tromsø er fantastisk, og hun hadde virkelig trua på oss, sier Ida Johannessen.
Martine Guttormsen i DNB Tromsø er fantastisk
Butikkeierne forteller at Martine alltid har strukket seg langt for dem.
– Martine har gitt oss gode råd for oppstartsfasen og hjulpet oss med å sette opp budsjetter.
Flow Coworking i Tromsø bidro også til oppstarten av LIVLII.
– Andreas Nielsen i Flow hjap oss med oppstarten, og vi snakket særlig om hva vi skulle ta tak i for å kunne starte på drømmen vår.
LIVLIIs nettbutikk er nå oppe og går.
– Vi startet opp nettbutikken fordi vi ønsker å nå ut til flere, og vi ønsker at kundene våre bruker nettbutikken som en katalog, sier Ida Kaasen.
Slik blir du bedriftskunde i DNB
Vi skriver personlige lapper til hver kunde
Nettbutikken har «klikk og hent», og gründerne er aktive på Facebook og Instagram.
– Kundene kommer fra hele landet, fra Finnmark, Trondheim og Oslo. Vi pakker på disken, skriver personlige lapper til hver kunde for vi vil skape den personlige relasjonen selv om kunden handler over nettet. Den personlige relasjonen til kundene betyr ekstremt mye.
LIVLII samarbeider med ambassadører som driver aktivt med interiør.
– Ambassadørene speiler oss, de sprer ordet om butikken, og det er en styrke fordi de når ut fil flere enn det vi selv hadde klart, sier Johannessen.
For mange er det viktig å se produktene i et virkelig hjemmemiljø før de handler
Butikken har påvirker Kine Vinje med på laget, hun har selv drevet butikk og har høy kompetanse innen butikkdrift.
– Når en ambassadør legger ut bilder av produkter i sitt eget hjem, kan det raskt bli bestselgere i nettbutikken. For mange er det viktig å se produktene i et virkelig hjemmemiljø før de handler.
– Vi har også en egen avdeling og univers til de minste, LIVLII MINI. Vårt ønske er at kundene våre skal finne trygge og gode produkter til barna, derfor har vi samlet flere kjente merker som står for akkurat dette.
Slik blir du bedriftskunde i DNB