Slik kommer privatpersoner og bedrifter i kontakt med DNB

Her finner du informasjonen du trenger.

KONTAKT: Rådgiver Celina Wik i arbeidssituasjon på kundesenteret. Foto: Andy Minh Quan Do
Lesetid 2 min lesetid
Publisert 22. jun 2023
Artikkelen er flere år gammel

Er du en privatperson og ikke får logget inn kan du ringe oss på 915 04 800, så hjelper vi deg. Får du logget inn i nettbanken, kan vi hjelpe deg via chat. Du kan også ta kontakt med oss på 915 04 800.

Er det andre ting du lurer på som privatkunde, finner du mer infomasjon her

Bedriftskunde som vil ta kontakt?

– Vi gjør alltid individuelle vurderinger, og kan se på ulike løsninger som passer for deg og din bedrift, sier han.

Det sier Geir Andreas Anderssen, som leder DNBs kundesenter for bedrifter.

– Vårt kundesenter er åpent hver dag. Du kan ringe til kundesenteret på telefon 915 04 800, eller kontakte oss via chat og e-post.

Dette er åpningstidene:

  • Hverdager kl. 07:00 – 23:00
  • Lørdager kl. 10:00 – 18:00
  • Søndager kl. 11:00 – 19:00
Du kan ringe på telefon 91504800, eller kontakte oss via chat og e-post
Geir Andreas Anderssen

DNB kan blant annet hjelpe med:

  • Avdragsfrihet i perioder kan vurderes for å bedre bedriftens likviditet.
  • Kassekreditt er godt egnet der det er store svingninger i likviditeten til bedriften, og vi kan se på muligheten til å øke kassekreditten i en midlertidig periode. 
  • Factoring kan være en løsning for de mellomstore bedriftene, da sikres raskere innbetaling ved at fordringene finansieres. Factoring er en kortsiktig driftskreditt som er et alternativ til en kassekreditt, med sikkerhet i kundefordringene.
  • Her kan du lese mer om finansieringsløsninger til ulike behov.
ULIKE LØSNINGER: – Vi gjør alltid individuelle vurderinger, og kan se på ulike løsninger, sier Geir Andreas Anderssen i DNB. Foto: Stig B. Fiksdal

– Ikke vent med å ta kontakt

Martin Okstad Olsen, som leder finansieringsteamet på kundesenteret, er opptatt av at DNBs bedriftskunder ikke venter for lenge med å ta kontakt.

– Ikke vent med å kontakte oss til regningene forfaller. Ta heller kontakt nå så kan vi hjelpe deg til å betale regningene tidsnok, og så gir vi gode råd slik at du kommer deg igjennom den tøffe økonomiske tiden, sier Okstad Olsen.

Han forteller at de kan hjelpe det som kalles «levedyktige» bedrifter. 

– En levedyktig bedrift er en bedrift som i en normalsituasjon opplever etterspørsel etter varer og tjenester, og tjener penger, sier han.

Åpningstider for DNBs kundesenter for bedrifter:

Kundesenteret for bedriftskunder er åpent alle dager. 

Dette er åpningstidene:

  • Hverdager kl. 07:00 - 23:00
  • Lørdager kl. 10:00 - 18:00
  • Søndager kl. 11:00 - 19:00

Du ringe til kundesenteret på telefon 91504800, eller kontakte oss via chat og e-post. Se mer om dette her.